Pàgines

dimarts, 18 de gener del 2011

MULTINIVELL

Cada vegada més ens trobem amb alumnes amb més diferències de nivell per diferents motius, ja poden ser pel seu origen de procedència, per dificultats sociofamiliars o per altres que fan que tinguin més dificultats a l'hora d'assolir els aprenentatges.  D'altra banda també ens trobem amb alumnes que necessiten avançar i a un ritme més ràpid. 
Aquesta diferència de nivells comporta una dificultat afegida pels mestres ja que han d'intentar arribar a tots per tal que tots assoleixin els objectius prooposats; és per això que des de l'escola treballem amb unitats de programació multinivell, és a dir intentem que TOTS  els alumnes assoleixin un objectiu però cadascú en el seu nivell.
A EF fa molt que es treballa d'aquesta manera perquè no som tots iguals, tenim unes característiques físiques diferents. Qui no se'n recorda que fa uns anys a les classes de "gimnàstica"tots haviem d'assolir una mínima per aprovar o haviem de saltar el "potro"sense tenir en compte que el que no era tant alt o era més grassonet li costava més. Un exemple que us presento és una activitat de punteria on l'objectiu és passar la pilota entre dos estics d'hoquei i l'alumne tria la dificultat que vol, d'aquesta manera TOTS assoleixen l'objectiu.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada